עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
asakim
page
Filter by Categories
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
זירת המומחים
חוק ומשפט
מהירות מופרזת
מידע ומאמרים
נהיגה בשכרות
נהיגה בשלילה
נהיגה ללא רישיון
נהיגה תחת השפעת סמים
עסקים מקומיים
פרסום עסקים
קהילה
שלילת רישיון
תאונות דרכים
על עבירות שצריך להיזהר מהן עם רכב הליסינג

איסור או אישור מנהלי לשימוש ברכב חברה

בשנים האחרונות תוקנה פקודת התעבורה ונוספה לה הוראה שמאפשרת החרמת רכב בעקבות ביצוע עבירות תנועה. נשאלת השאלה, מה יהיה הדין במקרה שבו נהג ביצע עבירת תנועה במכונית שנמצאת בבעלות חברת השכרת רכב או במקרה שהרכב הוא בבעלות חברה או ליסינג ?

ובכן, החוק, שמאפשר החרמת הרכב במקרה של עבירת תנועה, מתייחס גם למקרים שבו בוצעה עבירת תנועה על ידי לקוח של חברת השכרת רכב ועל ידי נהג ברכב חברה.

לדוגמה, במקרה שבו העובד נהג ברכב של החברה כשהיה במצב של שכרות או תחת השפעה של סמים, הרכב לא יושבת מנהלית במקרים הבאים (לפי סעיף 57ב(ב) לפקודת התעבורה):

–          השימוש ברכב נעשה ללא ידיעת בעל הרכב ומבלי לקבל את הסכמתו.

–          הנוהג ברכב השתמש בו בניגוד להוראות מפורשות של בעל המכונית. בנוסף, בעל הרכב עשה הכול על מנת למנוע ביצועה של העבירה.

לפי החוק, בעל הרכב צריך לדעת שכאשר הוא מאפשר לאדם אחר לנהוג ברכבו, הוא עלול למצוא את עצמו במצב שבו ייקבע איסור שימוש ברכב. לכן, בעל המכונית שמתנגד לאיסור מנהלי לשימוש ברכב שלו, צריך להוכיח שאכן עשה הכול כדי למנוע את ביצוע העבירה.

רכב חברה או ליסינג – מהן המשמעויות?

רוב החברות והארגונים מחזיקים ברשותם ציי רכב שמוענקים לעובדי החברה (אם לנסיעות שונות במסגרת העבודה, ואם לנסיעה מהבית לעבודה וחזרה). לפיכך, אכיפת החוק במקרה של עבירות תנועה ברכב חברה, יכולה להיות מעט בעייתית.

זאת ועוד, היום, חברות רבות מעדיפות להשתמש בשיטת ליסינג במקום לרכוש את המכוניות, כך שכל הרכבים שעומדים לרשות העובדים, שייכים בעצם לחברת השכרת הרכב.

על שם מי תרשם עבירת התנועה שביצע נהג החברה?

חברות נוטות לא לרשום על שם הנהג עבירות שנקלטו באמצעים אלקטרוניים. בימים אלה אושרה בכנסת בקריאה שנייה ושלישית, הצעת חוק תעבורה שמהווה תיקון לפקודת תעבורה שאושרה – ולפי חוק זה אם עובד ביצע עבירת תנועה בעת שנסע ברכב חברה, והמעביד לא העביר את הדו"ח על שמו של העובד שביצע את עבירת התנועה, ייאלץ המעביד לשלם קנס גבוה פי 4 מהקנס שקבוע בחוק.

לפי חוק זה, לאחר שהדו"ח יוסב על שם העובד שנהג ברכב החברה ועבר את העבירה, הקנס יחזור להיות בגובה המקורי. תיקון זה לחוק מתייחס לעבירות שתועדו על ידי מצלמות מהירות ומצלמות המותקנות בצמתים מרומזרים, ואינו חל על עבירות חנייה.

מטרתו של תיקון זה לפקודת התעבורה שהגישה הממשלה, היא לתת לחברות ולארגונים תמריץ להסבת דו"ח התנועה על שם הנהג העבריין. עד כה, האחריות במקרה של עבירות תנועה ברכבי תנועה, הוטלה על הארגון או על החברה שהרכב בבעלותה, אלא אם כן החברה יידעה את המשטרה מי נהג במכונית בעת העבירה. במצב זה, הנהג העבריין התחמק מצבירת נקודות עונשין בגין עבירות שונות שביצע, ולא נשא בתוצאות עבירות התנועה שלו.

באשר לרכב ליסינג, משרד התחבורה מגיש בימים אלה לאישור הכנסת תקנות תעבורה חדשות שעוסקות בדיווח עבירת תנועה שבוצע ברכב ליסינג. לפי חוק זה, רכבי ליסינג פרטי יחויבו במדבקה שעליה מספר טלפון להתקשרות במקרה שהנהג עבר עבירה.

בנוסף, משרד התחבורה מבקש שועדת הכלכלה תחייב את בעלי צי הרכב למסור דוח שנתי מפורט ובו יצוינו התלונות שקיבל כל אחד מנהגי החברה (מספר התלונות, מהותן ואופי הטיפול בהן). במקרה שנהג קיבל יותר מ-4 תלונות, יש לדווח על כך מיידית למשרד התחבורה.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

בית משפט לתעבורה

בית משפט לתעבורה

עבורה – טענות מקדמיות בבית משפט לתעבורה טענה מקדמית היא טענה אשר מעלה נאשם בבית משפט כאשר לרוב מדובר בסוג

קרא עוד »
דילוג לתוכן